יום שלישי, 25 באוגוסט 2009

לא בדיוק פוסט

טיוטה? הודעות מנהליות? הכנה לפוסט? קיראו לזה איך שתרצו, יש כמה דברים שאני רוצה שתדעו:

Ann Arbor Observer - עיתון שיוצא אחת לחודש, הרבה מקבלים אותו פשוט לתיבת הדואר אבל אם לא קיבלתם אפשר לקנות אותו בכל סופר מרקט או חנות ספרים תמורת הסכום הפעוט של שני דולרים תמימים. למה אתם צריכים אותו? כל הפעילויות, ההופעות ועוד ועוד תחת קורת עיתון אחת. פעם בשנה יוצא מוסף Ann Arbor Observer City Guide ובו מידע כללי על פארקים, פעילויות, שכונות מגורים, מסעדות, בילויים ועוד ועוד - שווה ביותר ועזר לנו מאוד עם הגעתנו, מוסף זה יוצא באוגוסט אך נמכר כל השנה בחנויות הספרים ובסופר מרקטים.

YMCA - חוץ מהשיר המוכר של הוילאג' פיפל ה ymca הוא מוסד ידוע בארה"ב ובאן ארבור בפרט נדמה כי כולם הולכים ל Y. ה Y מאכלס בתוכו חדרי כושר, שתי בריכות שחיה (לגדולים ולקטנים), מסלול ריצה ומגרשי ספורט מקורים, גן ילדים ובעיקר: חוגים. תמורת דמי הרשמה חד פעמיים ומנוי בתשלום של שבעים דולר למשפחה לחודש תקבלו כניסה חפשית לבריכות ולחדר הכושר (להורים ביניכם: יש משחקיה מצויינת עם גננות בה אפשר להשאיר את הילדים בזמן שאתם הולכים לחדר הכושר/חוגים ללא תשלום נוסף) ותמורת תשלום נוסף של 10-50 דולר לעשרה שבועות תוכלו ללכת לחוגי ספורט מגוונים כמו: ספינינג, יוגה, אירובי, פילאטיס, אומנויות לחימה לכל הגילאים, ריקודים בסגנונות שונים לכל הגילאים, התעמלות קרקע ואפילו אומנות, נגינה ודראמה ויש גם חוגים בחינם. ישנה מלגה לבעלי הכנסה נמוכה, שווה לברר ואם אתם רוצים לדעת עוד, אתם יכולים ליצור איתם קשר, יש סיורים למתעניינים. חסרונות: חניה באיזור לא מאוד זמינה ובימות השבוע ניתן לחנות רוב רק בתשלום (יש חניה של האוניברסיטה קרובה מאוד לבעלי תווית חניה), לפעמים צפוף שם (בנמונחים אמריקאים, כן?).

Rec & Ed - ה"מתנסים" של העיריה, מציעים מגוון חוגים אדיר מציור ועד שרברבות, משחיה ועד כתיבת נאומים לכל הגילאים. שווה לנצל את ההזדמנות וללמוד את מה שתמידרציתם ולא היה זמן/הזדמנות.

לגור באן ארבור - התחום החלש שלי, אני מודה. רק רציתי לכתוב הקדמה שתיתן מעט כיוון. איזורי המגורים קרויים בדרך כלל על שם בית הספר היסודי האיזורי אז גם אם אתם מחליטים לשלוח את הילדים לhds או לmack open עדיין בית הספר היסודי באיזור מגוריכם ישפיע על טיב השכונה. בתי הספר הנחשבים כאן הם Angell - שכונת המגורים היוקרתית ביותר באן ארבור (דרי Northwood 4 יזכו לשלוח את ילדיהם לבית הספר הזה, רק הערת שוליים) ו Burns Park שכונה מבוססת שחברים ישראלים שגרו שם ועזבו בינתיים המליצו עליה בחום ואף שלחו את הבן שלהם בן השמונה לשחק שם (בפארק הענק הסמוך לביה"ס) עם חבריו ללא השגחה ובארה"ב אי אפשר לזלזל בנתון הזה. באופן אישי ביותר אני ממליצה על מגורים באיזור הדאון טאון או האולד ווסט סייד שהן השכונות המאגניבות של אן ארבור (מרחק הליכה ממקומות הבילוי בדאון טאון). יש יתרון גדול במגורים קרובים לאוניברסיטה, מי שלומד בצפון ירצה לחפש דירה/בית באיזור ה North East ויש איזורים רבים הקרובים למרכז האוניברסיטה רק תבדקו טוב אם השכנים שלכם הם סטודנטים לתואר ראשון חובבי מסיבות לטובת שנת הלילה שלכם (אלא אם כן באתם לחגוג - זה המקום הנכון עבורכם). אם יש לכם ילדים לא כדאי לגור ביפסילנטי הסמוכה - בתי הספר שם נחשבים ללא טובים.
שני מקומות פופולאריים בקרב הישראלים הם וודברי גרדנס השמועות מספרות על קהילה ישראלית חמה, תחבורה ציבורית טובה, דירות נחמדות מאוד וקירבה לסופרמרקטים ומרכזי קניות. ומעונות האוניברסיטה Northwood שיתרונותיהם טמונים בשכנים ישראלים, מרחבים עצומים ללא כבישים, לכל השכנים יש ילדים, אווירת שכונה שלא תמצאו בשום מקום אחר. באופן הכי אישי שיש וזו רק דעתי, כדאי לבדוק אם ישנן דירות להשכרה במחירים יותר אטרקטיביים בסביבה (למי שלא הבין זה סוג של אנדרסטייטמנט מפני שלדעתי האישית המחירים במעונות מופקעים גם ביחס למחירי השכירות הכללים וגם ביחס לתמורה). מודעות שכירות ניתן למצוא באתר ארבורווב, וקרייגס ליסט זה מקור נהדר למודעות שכירות.

ספריות - כדאי מואד לבקר בספריה הקרובה למקום מגוריכם - בנוסף לספרים תוכלו לשאול די-וי-די בחינם, יש ספרים בעברית (ובהרבה מאוד שפות), מגזינים וספרי עיון בכל תחום. להורים - בכל ספריה יש איזור פעילות לילדים וכדאי לבדוק באתר הספריה לעיתים קרובות יש פעילות מאורגנת לילדים וגם לגדולים. כרטיס ספריה ניתן לפתוח עם הצהרה על מקום מגורים, יכול להיות גם מכתב שהגיע מחברת הטלפונים+פספורט/ת.ז./ רישיון רכב.

טלוויזיה - מנוי לחברות הכבלים יכול לעלות הרבה עם אתם אוהבים תפריט טלוויזיה עשיר, לנו יש מנוי ב 10$ לחודש שכולל רק את התחנות הבסיסיות (שלושים תחנות בערך) וזה כולל את PBS שהיא הטלוויזיה החינוכית - הרבה סרטים תיעודיים ותכניות תחקירים וגם הרבה מאוד תכניות חינוכיות מגוונות לילדים, אני ממליצה ודרך אגב, גם דרי המעונות יכולים להזמין ישירות מComcast את החבילה הבסיסית הזולה ולא לשלם דרך החוזה של האוניברסיטה שלושים דולר לחודש.

ועכשיו בקשה חגיגית: מי שרוצה לעזור עם הבלוג - אני צריכה מידע על איזורי מגורים ועל קומפלקסים מומלצים. אני חייבת מידע על מספר ביטוח לאומי, איך מוציאים כאן רישיון נהיגה, קניית רכב, ומידע על ביטוח בריאות, בנקים, כרטיסים אשראי/דביט ועוד נושאים ביריוקרטיים שאפילו לא חשבתי עליהם.

תודה מראש!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה