יום ראשון, 23 באוגוסט 2009

הכן עצמך לחורף

לרוב הישראלים שמגיעים לכאן לראשונה זהו המפגש הראשון עם חורף אן ארבורי טיפוסי וקרררררר. שלג, קרח, רוח, טמפרטורה שצונחת הרבה מתחת לאפס. מה עושים? מתכסים. בכמה שיותר. אז מה באמת צריך לחורף? אקדים ואומר שבבתים ובבתי הספר ובכל הבניינים חם מאוד, אנחנו בקושי משתמשים בגטקעס ובגופיות ששלחו לנו מישראל, אם בכל זאת חפצה נפשכם בשכבה נוספת תחת הבגד, באנגלית זה נקרא Long Johns.

מעיל טוב - מעיל ממולא פוך מומלץ מאוד (איך אומרים פוך באנגלית? goose down ). לנשים ולגברים אמיצים במיוחד ישנם פראקות - כלומר מעילים ארוכים. לקראת חודשי החורף תמצאו אותם במרבית החנויות. כמה לינקים לאתרים אמינים:


Land's End - ישנה חנות מקוונת או אם תרצו לקפוץ לסירס בקניון בראיירווד, הם מחזיקים את הקולקציה החדשה שלהם. באתר ישנו חלק שנקרא "אוברסטוק" לעודפים משנה שעברה - אין את כל המידות והצבעים אבל זה זול יותר.

L.L Bean - חנות מקוונת.

ישנו קניון עודפים במרחק נסיעה של כ-40 דקות בעירHowell בו נמצאות חנויות כמו קולומביה ו The North Face.

http://www.sierratradingpost.com/ - אתרמקוון לבגדי חורף ובגדי וציוד טיולים בהנחות גדולות.


בסתיו ניתן למצוא את מרבית ציוד החורף בחנויות העודפים Marshells' TGMaxx ודומותיהן וגם ברשתות הגדולות כמו JCPenny, טרגט, וולמארט וכד'.
מכנסי שלג - בעיקר לילדים שיוצאים להפסקות (עד מינוס שש צלזיוס חובה להוציא ילדים להפסקות) אבל גם לגדולים שאוהבים לטייל בחורף, שאוהבים ספורט שלג או סתם לגלוש עם הילדים בגבעות המושלגות ולא רוצים לקפוא מקור. מכנסיים אלה נראות כמו שילוב בין מכנסיים למעיל.


ומה לתינוקות ופעוטות? אוברול/מעיל. גם אותו ניתן להשיג בכל החנויות לבגדי ילדים ובחנויות המקוונות.


מגפיים ומגפי שלג: לילדים ולנו קנינו שני סוגים של מגפיים: זוג אחד שמתאים לקור בלבד כי לא חסרים ימים כאלה, מגפיים אלו מחממות ועם זאת נוחות מאוד לנעילה והליכה. הן מכוסות פרווה סינטטית מבפנים ובחוץ עשויות מחומר סינטטי שמזכיר זאמש. הן אינן אטומות למים אך ניתן לקנות ספריי מיוחד שאוטם אותן. המחירים שלהן יכולות להגיע משלוים דולר בקירוב עד שלוש מאות, תלוי בחברה המייצרת. ניתן לקנות אותן בקוסטקו (בזול), בטרגט (לא מתחייבת על האיכות), במארשלס וטי ג'יי מקס תוכלו לקנות מגפיים איכותיות בזול, בחנות עודפי הנעליים DSW (בארבור לנד צמוד למארשלס, ליד הסופרמרקט "הילרס") ומציאות אפשר גם להשיג (בכל קטגוריה!) באמאזון.קום.









מגפי שלג הן מגפיים הרבה יותר רציניות, לילדים הגפה עשויה גומי וניילון (בדומה למעיל) ומרופדות בחומר מבודד. הן לא מאוד נוחות לנעילה והליכה אך הכרחיות בשלג. נסו לבדוק בחנות את ההבדלים השונים בנוחות ההנעלה לילדים כי אנחנו מצאנו שמגפיים מתוצרת סטרייד רייט היו נוחות לאין שיעור להנעלה לפעוט קופצני מאשר מגפיים של חברת סורל.



כפפות: כפפות פליז אולי מתאימות לחורף הישראלי, אנחנו משתמשים בכפפות סקי או בכאלו סרוגות עם ציפוי פנימי מפרווה סינטטית.
צעיפים: שוב, אל תחשבו דווקא על האופנתיים ביותר, גם אם בקליפורניה צו האופנה הואצעיפים דקיקים תזכרו שצלם בחורף מגיע לעשרים ושמונה מעלות צלזיוס. פלוס.

כובע: תשכחו מכובעי גרב, במינוס עש רמעלות עם רוח היסטרית סביר להניח שתגדלו קרחונים על האוזניים רק במעבר בין האוטו לחנות. הכובעים תזדקקו להם כאן יראו כך (וואו, תראו את המחיר באמאזון!)

ויש גם כאלה: רק תדאגו לכסות את האוזניים טוב טוב! הנה עוד טיפ קטן: בעלי היקר רוכב על אופניים כל ימות השנה, הוא משתמש במשקפי סקי שקנה בקוסטקו.
שיהיה חורף חם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה